Call of duty 4 Modern warfare
Letöltési link alul.

Megjelenés: 2007 november 5
A Call of Duty sorozat addigi játékaival szemben a Modern Warfare modern felszereléseket vonultat fel és új attrakciókkal rendelkezik, melyek többsége a többjátékos módban jelenik meg, mint például az öléssorozat (killstreak): bizonyos számú ellenfél megölése után a játékos különböző támogatások használatára kap lehetőséget, mint például a helikopteres vagy légi csapás. A játékos karakter háromféle pozíciót vehet fel: járás, guggolás és hasalás, amik különbözőképpen befolyásolják a haladási sebességét, a célzás pontosságát és a lopakodást. A fedezék használata segíti az ellenséges tűz kikerülését és az életerő visszanyerését egy sérülés után. Amikor a játékos sérülést szenved, a képernyő széles vörösen világít és a karakter szívverése felgyorsul. Ha ekkor el tudja kerülni a további lövedékeket, akkor felgyógyul. Ha a játékos egy éles kézigránát közelében van, akkor egy fehér jelzés mutatja annak a helyét, segítve a robbanás kikerülését vagy a robbanóeszköz visszadobását.
Hadjárat
A hadjárat során a játékos különböző szereplők felett veszi át az irányítást, akik szerepe a történetben egyidejűleg történik, és átfedi a játék eseményeit. Ezért a játékos perspektívája pályánként cserélődik egyik szereplőről a másikéra. Minden pályán több feladatot kell teljesíteni, amik helyét a HUD mutatja, a hely és távolság megjelölésével. Ezek különböző típusúak lehetnek, például egy ellenőrzőpont elérése, ellenségek likvidálása egy kijelölt helyen, egy kijelölt célpont védelme vagy robbanóanyaggal történő megsemmisítése. A játékvégi stáblista lejátszása után egy bónusz küldetés válik elérhetővé, ahol az SAS kommandósai kiszabadítanak egy VIP túszt egy terroristák által eltérített repülőgépről és elhagyják azt mielőtt felrobbanna.[2]
Többjátékos mód
A többjátékos módban csapat alapú és deathmatch alapú játékmódok elérhetőek különböző térképeken. Minden játékmódban van egy olyan célkitűzés, melynek teljesítése egyéni stratégiát igényel.[3] A játékosok kérhetnek robotrepülőgépes felderítést, légicsapást és helikopteres támogatás, miután három, öt és hét ellenséget megöltek egymás után.[2] A játék akkor ér véget ha az egyik csapat vagy játékos előre meghatározott számú pontot ér el vagy ha az idő lejár, és ilyenkor a legtöbb pontot elérő lesz a győztes. Ha az idő lejártakor pontszámegyezés van, akkor bekapcsol a hirtelen halál mód (Sudden Death mode). Ilyenkor nincs lehetőség a játékosoknak az újjászületésre és az a csapat nyer, amelyiknek az utolsó tagja életben marad vagy hamarabb teljesíti a kitűzött feladatot.[3]
A játékos az itteni eredményeiért tapasztalati pontokat kap a megölt ellenségek, teljesített kihívások és célkitűzések és a végigjátszott meccsek után. Ahogy a játékos egyre többet szerez ebből, úgy lép szintet, ami hozzáférést biztosít új fegyverekhez, különleges képességekhez, kihívásokhoz és játékmódokhoz. A legmagasabb elérhető szint az 55., azonban a konzolverzióban lehetőség van a presztízsmód aktiválására, ami visszaállítja a játékost 1. szintre, elvéve tőle az addig megszerzett hozzáféréseket. A folyamatot tíz alkalommal lehet megismételni, melyek mindegyike során egy eltérő jelvényt kap a játékos.[4]
Egy kihívás teljesítése tapasztalati pontot eredményez és különböző fegyverkiegészítőket tehet elérhetővé. Ezek között akad, ahol például egy bizonyos számú ellenfelet kell egy adott fegyverrel megölni, bizonyos számú fejlövést kell elérni vagy egy helikoptert lelőni. Ahogy a játékos halad előre, lehetősége nyílik a karakterosztálya egyénesítésére, ami az elsődleges és másodlagos fegyverzet valamint a gránáttípus kiválasztását jelenti. A játékos három különleges képességet is választhat, a három "tier"-ből egyet-egyet. Ezek között vannak, amik extra lőszert adnak, növelik a játékos lövéseinek sebzését vagy egy kézigránátot aktiválnak amikor a játékos meghal. Ha a játékos egy fegyverrel bizonyos számú fejlövést ér el, akkor új fegyverálcákat tehet elérhető az adott fegyver számára.
Szereplők
Bővebben: A Call of Duty 4: Modern Warfare szereplőinek listája
A játékos az egyjátékos hadjárat során hat különböző szereplőt lát belső nézetből. A játék legnagyobb részét John "Soap" MacTavish, a brit SAS őrmesterének szemszögéből látja a 22. SAS ezredhez való felvételétől kezdődően.[5] Paul Jackson őrmester, amerikai tengerészgyalogos felderítő a Közel-Keleten harcoló alakulatok tagja és az első felvonás öt pályáján irányítható szereplő. John Priceszázados egy SAS tiszt, aki egy 1996-ba vezető visszaemlékezése során játszható két pályán, hadnagyként. Jászir el-Fuláni (Yasir Al-Fulani, arabul: ياسر آل فلاني), a meg nem nevezett közel-keleti állam elnöke a játék nyitójelenetében látható belső nézetből kivégzéséig, de nem irányítható. Ezen kívül még egy AC-130 repülőgép hőképes monitorját kezelő névtelen katona is játszható egy pályán, valamint egy SAS terrorelhárító kommandós is a "Mile High Club" pályán, ahol egy eltérített gépet kell visszafoglalni és egy VIP-t megmenteni.[3][5][6]
A nemjátékos szereplők hangsúlyosak a történetben: John Price százados és jobbkeze, Gaz Soap mentoraiként szolgálnak. Jackson szakaszát Vasquez hadnagy és Griggs törzsőrmester (akit az Infinity Ward vezető animátoráról, Mark Grigsby-ről mintáztak) vezetik, utóbbi később Soapot segíti Oroszországban. Kamarov őrmester vezeti az orosz lojalista erőket, akik az SAS-t és a tengerészgyalogosokat támogatják. Nyikolaj (Nikolai, oroszul: Николай) egy orosz informátor, aki az SAS-t segíti. MacMillan százados Price mentora és parancsnoka a visszaemlékezése során.
A játék ellenfelei: Imran Zahajev (Imran Zakhaev, oroszul: Имран Захаев), az ultranacionalisták vezére; Háled el-Aszad (Khaled Al-Asad, arabul: خالد الأسد), a közel-keleti lázadók vezetője és Zahajev szövetségese; valamint Viktor Zahajev (Victor Zakhaev, oroszul: Виктор Захаев), Imran fia és az ultranacionalista párt fontos tagja.[3]
Cselekmény
A játék egy része az ukrajnai Pripjatyban játszódik. A lakatlan város számos ismert helyszíne megjelenik benne, mint például ez a tér, a város óriáskereke és a Polisszja szállóA Polisszja szálló, amelynek felső szintjéről Price meglövi Zahajevet
A játék az angliai Credenhillben lévő SAS kiképzőbázison kezdődik, John "Soap" MacTavish őrmester első napjával az egységénél. Itt egy hajó elleni rajtaütés helyiségharcát szimuláló kiképzésen vesz részt. A Bering-szorosban végrehajtott tényleges bevetés során Soap, Price százados, Gaz és az egység többi tagja atomfegyvert keresnek a hajón. Miután megtisztítják azt az ellenségtől, megtalálják a bombát, ám két MiG vadászgép beavatkozása miatt nem tudják elszállítani, lövéseik nyomán a hajó süllyedni kezd. A csapat még időben elmenekül és magával viszi a rakomány nyilvántartási listát, amely bizonyítékul szolgál az orosz Ultranacionalista Párt és a közel-keleti lázadócsoport közötti kapcsolatra.
Az ultranacionalisták vezetője, Imran Zahajev, aki hazájában a Szovjetuniót akarja visszaállítani, másfelé irányítja a nemzetközi figyelmet azzal, hogy pénzeli a szeparatista Háled el-Aszad által vezetett közel-keleti lázadók puccsát. Mikor a terv kiderül, az Amerikai Egyesült Államok kormánya katonai akcióba kezd a lázadók megállítására, míg az SAS Oroszország területén folytat akciókat. Miután el-Fuláni elnököt élő adásban kivégzi el-Aszad és átveszi az irányítást, az SAS kimenti lebukott informátorát, Nyikolajt az ultranacionalisták fogságából.
A közel-keleti ország amerikai inváziója során a tengerészgyalogság felderítő egységének (USMCFR) egyik szakasza, Vasquez hadnagy vezetése alatt el-Aszad után kutat, azonban nem tudják elfogni. Ezután a szeparatisták ellen harcoló további amerikai alakulatoknak segédkeznek az előrenyomulásban. A hadművelet végső szakaszában az amerikai központi parancsnokság kideríti el-Aszad tartózkodási helyét a fővárosban. A SEAL hatos csapata figyelmezteti a parancsnokságot egy orosz atomfegyver jelenlétéről, aminek a hatástalanítására a Nukleáris sürgősségi támogatócsoport (NEST) tagjait küldik oda és megkezdik a környékről a katonák kivonását. Vasquez csapata azonban hátramarad, hogy kimentse egy lezuhant AH-1 Cobra helikopter pilótáját, aki korábban tűztámogatással segítette őket. A pilótát sikerül kimenteni, azonban az atomfegyver felrobban, a várost és az amerikai erők nagy részét elpusztítva. Jackson egységének helikopterét is elkapja a robbanás és mindenkit megöl rajta.
A britek ezután megtudják, hogy az inváziót megelőzően el-Aszad elmenekült az országból és egy azerbajdzsáni biztonságos házban bujkál. Nyikolaj információinak és a lojalisták segítségének köszönhetően az SAS megtisztítja a falut az ultranacionalistáktól és elfogja el-Aszadot. Price százados vallatni kezdi, és eközben a lázadóvezér telefonja megszólal. Miután meghallja a telefonban a hívó hangját, a százados agyonlövi el-Aszadot, mivel sikerül megtudnia, hogy Zahajev a támogatója. Price ezután elmeséli a Zahajev elleni 15 évvel azelőtti pripjatyi merényletkísérlet történetét.
A csernobili atomkatasztrófa és a Szovjetunió felbomlása során bekövetkező zavaros helyzetnek köszönhetően Zahajev a nukleáris eszközök kereskedelmével nagy hasznot húzott és friss vagyonát arra használta, hogy a Szovjet Hadsereg katonáit az Ultranacionalista Párthoz csábítsa. 1996-ban John Price-ot MacMillan skót SAS századossal együtt Pripjatyba küldték, hogy végezzenek Zahajevvel. Miután észrevétlenül bejutottak a szellemvárosba, a Polisszja szálló felső szintjén helyezkedtek el, ahonnan Price egy Barrett M82 mesterlövészpuskával lőtt rá a célpontra, aki ugyan túlélte, de elvesztette bal karját. MacMillan a menekülés során megsérült egy helikopter lezuhanása miatt, amit előtte közösen lőttek le. Price ezután a hátán cipelte el a kimentési pontig, ahol közösen védekeztek a helikopter érkezéséig.
A jelenben az SAS és a tengerészgyalogság közös akciót indít, Price százados brit és Griggs törzsőrmester amerikai egységével, akiket Kamarov lojalistái támogatnak, azzal a céllal, hogy megállítsák Zahajevet. Megpróbálják a fiát, Viktort elfogni egy orosz városban, hogy így megtudják Imran hollétét, de amikor sarokba szorítják, öngyilkos lesz. Apja felbőszülve az egész nyugatot hibáztatja haláláért és azzal akarja megtorolni, hogy interkontinentális ballisztikus rakétákat lő ki az Egyesült Államok keleti partjára, ami becslések szerint 41 millió halálos áldozattal járna. Amikor a katonák megérkeznek az épülethez, két rakétát ki is lő. Azonban a támadók sikeresen elfoglalják a vezérlőközpontot és még az Atlanti-óceán felett felrobbantják azokat. Ezután katonai járművekkel menekülnek el, miközben Zahajev emberi üldözőbe veszik őket.
Mielőtt az egység elérhetné a közelben lévő hidat, egy Mi-24 felrobbantja azt, csapdába ejtve őket. Zahajev emberi nemsokára megérkeznek és harcba kezdenek a megmaradt támadókkal. Gaz hívást kap Kamarovtól, aki közli, hogy a segítség úton van. Mögöttük a hídon lévő földgáztartály felrobban, ami mindenkit harcképtelenné tesz Griggset kivéve, akit akkor lőnek le, amikor a földön fekvő Soapot próbálja biztonságra helyre húzni. Zahajev és két katonája végigsétál a földön fekvők között és több katonát kivégeznek, így Gazt is. Mielőtt elérnék Soapot és Price századost, a helikopterük felrobbanása és az érkező lojalista helikopterek elvonják a figyelmüket. Price odacsúsztatja az M1911 pisztolyát Soapnak, aki lelövi Zahajevet és két kísérőjét. Amikor Kamarov megérkezik, Soapot kimentik, Price századost pedig egy orosz felcser próbálja újraéleszteni.
Fejlesztés
A játék fejlesztésében 100-an vettek részt 2 éven keresztül. A Call of Duty 2-t követően az Infinity Ward úgy döntött, hogy változtatnak a sorozat korábbi részeiben jelenlévő második világháborúskörnyezeten. Ennek eredménye lett a Modern Warfare és a két folytatása. A fejlesztők úgy döntöttek a játék készítésénél, hogy a történetben kerülik bármilyen valós modern katonai konfliktus bemutatását és helyette két azonos erejű fél harcának koncepcióját tartják meg. Hogy erősítsék a játék realizmusát, a készítők egy katonai gyakorlaton is részt vettek a kaliforniai Twentynine Palmstengerészgyalogos bázison. Ez például segítséget nyújtott annak szimulálásában, hogy milyen hatásai vannak, ha valaki egy M1 Abrams tank közelében van, miközben az tüzel. Ezen kívül beszéltek olyan tengerészgyalogosokkal, akik nemrég harcoltak, hogy megtudják a katonák hátterét, érzéseit és magatartását a harcban. Veteránokat is alkalmaztak a motion capture jelenetek, valamint a mesterséges intelligencia ellenőrzésére.[7]
A többjátékos részt igyekeztek úgy megtervezni, hogy az kiegyensúlyozott és jutalmazó legyen az új játékosokkal, míg egyúttal a tapasztaltaknak is nyújt kihívást. Ötletként merült fel a légicsapások berakása, ahol a játékosok különböző területekért harcoltak volna, amelyeket irányítva légi támogatást kérhetnek az ellenség ellen. Ezt azonban utóbb elvették, hiszen a játékosokat nem ösztönözte volna olyan típusú deathmatch játékra, mint azt tervezték. Helyette egy öléssorozat (angolul: kill streak) jutalomrendszert raktak a helyére, hogy buzdítsák a játékosokat ügyességük javítására. A játékosoknak megengedték, hogy kiválasszák a fegyverüket a meccsek előtt, hogy könnyen hozzászokjanak a fegyverekhez és csökkentsék az elesettek fegyverei iránti vadászatot a pályákon. A többjátékos pályákat elsősorban deathmatch játékokhoz hozták létre. Elrendezésüket úgy tervezték meg, hogy minimálisra csökkentsék azoknak a helyeknek a számát, ahol el lehet bújni az ellenséges tűz elől.




Gépigény:
- CPU: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor
- RAM: At least 2 GB
- Operating System: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
- Video Card: Shader 3.0 or higher 256 MB NVIDIA GeForce 8600GT or ATI Radeon X1950 or better
- Sound Card:Yes needed
- Free Disk Space:16 GB At least
Gépigény.hu link: 7FTS
Call of duty Modern warfare part 1: 7FYI
Call of duty Modern warfare part 2: 7FZD